Liderlik Markası
Açıklama
Performansı artırmak ve kalıcı değer yaratmak için müşteri odaklı liderler yetiştirmek.
Liderlik markası kavramını öne çıkarmak, liderlik ve lider kavramları arasına ciddi bir ayrım koymayı gerektirir. İyi liderler gelip geçerler. Ama bir şirket, müşterilerinin ve hissedarlarının beklentilerini uzun vadeli olarak karşılayabilmek için sağlam bir liderliğe sahip olmalıdır. Liderliğin bireysel bir spor olmadığının ayırdına varan Ulrich ve Smallwood, liderlerin kişiliğinden çok liderliğin içinde oluşturulduğu ve örgütün “liderlik markasının” kurulduğu süreç üzerine odaklanarak, liderliğe ilişkin kavrayışımızı önemli ölçüde geliştiriyorlar.
Liderlik Markası, liderliğini eşsiz bir marka olarak somutlaştıran şirketlerin daha güçlü bir pazar değerine sahip olacağını somut verilerle ve sebepleriyle açıklıyor; bunun nasıl yapılacağını adım adım anlatıyor.
“Gündeminde liderlik markası sahibi olma hedefi bulunan -kimin yok ki- her üst düzey yönetici, bu kitabı mutlaka okumalı.”
-HALLSTEIN MOERK, NOKIA, İNSAN KAYNAKLARINDAN SORUMLU BAŞKAN YARDIMCISI
İÇİNDEKİLER
Yazarlar Hakkında
Giriş
1 Liderliği Marka Haline Getirmek
2 Bir Liderlik Markası Örneğinin Yaratılması
3 Bir Liderlik Markası Söylemi Yaratmak
4 Liderlerin Markaya Göre Değerlendirilmesi
5 Liderlik Markasına Yatırım Yapmak
6 Liderlik Markası Getirisinin Ölçülmesi
7 Liderlik Markası İçin Farkındalık Yaratmak
8 Liderlik Markasının Korunması
9 Kişisel Markanın İçerdiği Anlamlar
Ek A: Firma Markası için Kriterler
Ek B: Markalı Liderliğe Sahip Firmalar
Notlar
Dave Ulrich, Michigan Üniversitesi’nde iş idaresi profesörüdür. Norm Smallwood, firmaları ve liderlerini sonuç alma ve değer artırma konusunda geliştirmekle tanınan bir otoritedir.